Mystery Visit Kft. - Próbavásárlás, próbavásárlói kutatások
Elérhetőségeink:

1142 Budapest, Erzsébet királyné
útja 112.

Tel: +36 1 422-1634
Fax: +36 1 422-1633

4027 Debrecen, Füredi út 18.
Tel: +36 52 783 950
Fax: +36 52 781 391

info@mysteryvisit.hu

Innováció és megújulás a változó piaci környezetben – összefoglaló a szakma 2013-as bukaresti konferenciájáról

A megújulás, innováció a változó piaci környezetben egyre nagyobb jelentőséggel bír, így a piackutató cégek sem tétlenkedhetnek, alkalmazkodniuk kell. Ennek jegyében került megrendezésre 2013 májusában az MSPA (Mystery Shopping Providers Association) európai tagjainak konferenciája Bukarestben, melyen a Mystery Visit Kft. is képviseltette magát. A konferencián – immár sokadik éve – a próbavásárló cégek eszmecseréje a leghasznosabb szakmai tapasztalatok és az alkalmazott innovációk kölcsönös megismertetésével zajlott.

 

Elértük a mélypontot?

A korábbi évekhez képest optimistábban látják a jövőt a résztvevők. Egyre kevesebb országban érzik a próbavásárló cégek a piac szűkülését, úgy tűnik, elértük a mélypontot. Érdekes a kontraszt továbbra is a nyugati és keleti országok között is. Míg Nyugat-Európában a stagnálás és a mérsékelt csökkenés jellemző, addig Kelet-Európában továbbra is bővül a piac, bár csökkenő mértékben.

Az árverseny azonban egyik országot sem kerüli el; az online licitek, valamint az egyre erősödő konkurencia megnehezíti a próbavásárló cégek életét is. Az ügyfelek egyre szűkülő büdzsével rendelkeznek, ugyanakkor a kutatások egyre komplexebbek, így a cégek számára kiemelten fontos a folyamatok hatékonyságának optimalizálása.

Ellensúlyozásképpen a szereplők új szektorok felé nyitnak vagy specializálódnak egy bizonyos szektorra vagy módszertanra. Tendencia az is, hogy a cégek külföldi irányba terjeszkednek, nemzetközi projektekben vesznek részt. Egyre nagyobb hangsúlyt kap az „ügyfél-élmény” növelése, valamint a partneri kapcsolatok kialakítása.

 

Innováció a próbavásárlók eszközhasználatában

A módszertani-megközelítésbeli változások mellett az eszközhasználatban is átalakulások zajlanak – az innováció nem kerüli el a piackutatást sem. A mystery shopping eszköztárát egyre inkább kiegészítik a mobil eszközök. Az alkalmazás alapú adatfelvétel és -továbbítás az USA-ban már elterjedtnek számít, ahol szinte mindenki rendelkezik okostelefonnal, hozzá pedig a megfelelő szoftvertámogatással. Ily módon a próbavásárlási eredmény azonnal, rögtön a teszt elvégzése után továbbítható az érdekeltek felé, akár a korábban beérkezett adatokkal összesítetten is.

 

A Mystery Shopping Providers Association honlapját ide kattintva nyithatja meg.