Mystery Visit Kft. - Próbavásárlás, próbavásárlói kutatások
Elérhetőségeink:

1142 Budapest, Erzsébet királyné
útja 112.

Tel: +36 1 422-1634
Fax: +36 1 422-1633

4027 Debrecen, Füredi út 18.
Tel: +36 52 783 950
Fax: +36 52 781 391

info@mysteryvisit.hu

A próbavásárlás egyik speciális válfaja – A próbalopás

A standard próbavásárlások lényege, hogy a próbavásárló átlagos ügyfélnek, vásárlónak álcázva magát vesz igénybe szolgáltatásokat, tanácsadást kér, vagy végez akár tényleges vásárlást. Van a próbavásárlásoknak azonban egy speciális válfaja – a próbalopás -, ahol a mystery shopper feladta éppen az, hogy ne az átlagvevő szerepébe bújjon.

 

A próbalopás módszerével végzett kutatások egyre inkább elterjedőben vannak Magyarországon, egyre több cég szeretné visszaszorítani a vásárlói lopásokat. Ezen kutatások célja elsősorban éberen tartani a pénztáros és biztonsági munkatársakat, annak érdekében, hogy ki tudják szűrni a visszaéléseket. A módszer akkor működik jól, ha a munkatársak be vannak avatva, illetve trenírozva vannak, hogy miként leplezhetik le a címkét cserélő, termékeket egymásba pakoló, biztonsági chip-et manipuláló vásárlókat. Ugyanakkor nem csak a belső munkatársakat kell speciális képzésben részesíteni, hanem a próbavásárlókat is.

 

A módszer komplikáltsága ellenére számos pozitív hozadékkal bír, hiszen ellenőrizhető, fejleszthető:

  • a pénztáros munkatársak ébersége,
  • a biztonsági személyzet és a biztonsági rendszer működése,
  • a munkatársak reakciója, hozzáállása (diszkréció),
  • a törvényszerű működés (blokkadás).

 

A korábbi tapasztalatok alapján a hosszú távon alkalmazott próbalopásoknak valóban van pozitív hatása a kasszateljesítményre. Egy folyamatosan végzett kutatás során egy év alatt a lebukási arány 25%-ról 75%-ra növekedett, amely annak köszönhető, hogy a munkatársak mindennapjába beépült az állandó kontroll szerep.