Mystery Visit Kft. - Próbavásárlás, próbavásárlói kutatások
Elérhetőségeink:

4027 Debrecen, Füredi út 18.

1142 Budapest, Erzsébet királyné
útja 112.

Tel: +36 1 422-1634
Fax: +36 1 422-1633

info@mysteryvisit.hu

Miért van szükség próbavásárlásra?

A vásárlók, ügyfelek kegyeiért folytatott versenyben minden vállalkozásnak szüksége van egy olyan tényezőre, amely kiemeli őt a versenytársak tömegéből. A legtöbb esetben azonban sem a termékek minősége, sem pedig azok ára nem lehet megkülönböztető tényező. Ezen tényezők mellett egyedül a kiszolgálási minőség, a vevők kezelése az, ami ideális esetben csábíthatja, de akár el is riaszthatja a vásárlókat. A kiszolgálás minőségének objektív mérése azonban nem egyszerű feladat. A vállalkozások vezetői ugyanis puszta jelenlétükkel befolyásolják a dolgozók hozzáállását, ami lehetetlenné teszi, hogy objektíven felmérjék a munkatársak teljesítményét.

A felmérésre az egyik legjobb és leginkább objektívnek tekinthető módszer a titkos próbavásárlások végzése. A hétköznapi vásárlóként megjelenő próbavásárlók a különböző szituációk széles skálájával tudják letesztelni a megfelelő alkalmazottakat, kezdve a vásárlókhoz való hozzáállásuktól egészen egy esetleges konfliktushelyzetre történő reagálásig, valamint a törvényi kötelezettségek (pl. nyugtaadás) betartásáig. A vezetők így anélkül kaphatnak képet a beosztottjaik teljesítményéről, hogy jelenlétük a teszt során befolyásolná az alkalmazottak viselkedését.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy azon vállalkozások, melyek rendszeres próbavásárlásokkal folyamatosan „éberen tartják” alkalmazottaikat, jelentős javulást könyvelhetnek el a kiszolgálás színvonalában a próbavásárlásokat megelőző időszakhoz képest. A megfelelő színvonalú kiszolgálás pedig egyenes út az elégedett vásárlókhoz, az így (hosszú távon) kialakuló fogyasztói lojalitás és márkahűség pedig – amellett, hogy megfizethetetlen, „szájról szájra terjedő” reklámot jelent a vállalkozásnak – jelentős mértékű versenyelőnyt is eredményezhet.

A fentiekből jól látható tehát, hogy a próbavásárlások miként segíthetik elő a vállalkozásokban szunnyadó lehetőségek felszínre hozatalát, a kiszolgálás minőségének javítása és a munkatársak hozzáállásának folyamatos javítása révén.