Mystery Visit Kft. - Próbavásárlás, próbavásárlói kutatások
Elérhetőségeink:

1142 Budapest, Erzsébet királyné
útja 112.

Tel: +36 1 422-1634
Fax: +36 1 422-1633

4027 Debrecen, Füredi út 18.
Tel: +36 52 783 950
Fax: +36 52 781 391

info@mysteryvisit.hu

Mi a próbavásárlás?

A próbavásárlás számos népszerű elnevezésével találkozhatunk: a mystery shopping, mystery visit, titkos vásárlás, titkos látogatás, tesztvásárlás, próbavendég, rejtélyes látogató kifejezések mind-mind ugyanezt a módszert jelentik. A mystery shopping egy olyan eszköz, melyet piackutató és próbavásárlással foglalkozó cégek használnak azért, hogy objektíven mérni tudják az ügyfélkiszolgálás és egyéb szolgáltatások minőségét. Rendkívül jól használható arra is, hogy a cégek vásárlóik szemszögéből szerezzenek információt termékeikről, szolgáltatásaikról, valamint kiszolgálási, értékesítési folyamataikról.

A próbavásárlást a próbavásárló (shopper) végzi, akit a piackutató cég külön erre a feladatra képzett. Nagyon fontos, hogy a titkos vásárló személye és látogatásának időpontja a tesztelt üzlet, szolgáltató számára ismeretlen legyen. A próbavásárlás során különböző, előre meghatározott szempontokat figyelembe véve kell elvégezni a vásárlást, vagy igénybe venni a szolgáltatást (pl. kérdéseket kell feltenni, tanácsokat kérni, vagy akár panaszkodni, problémás helyzetet generálni). A shopper a vásárlás végeztével egy előre összeállított jegyzőkönyvben rögzíti a tapasztaltakat.

A próbavásárlás nem feltétlenül jár együtt valódi termékvásárlással, a szituáció végén elállhatunk a vételtől. Próbavásárlásnak nevezzük azokat a módszereket is, amikor nem tipikusan üzleteket értékelünk, hanem szállodákat, éttermeket vagy egészségügyi intézményeket. Előbbiekre a mystery guest vagy próbavendég kifejezést, míg utóbbira a mystery patient, azaz próbabeteg megnevezést is használják.

A próbavásárlási szituációt és a megfigyelési szempontokat célszerű a megbízóval közösen összeállítani azért, hogy az eredmények összevethetőek legyenek a cégen belüli elvárásokkal, illetve megfeleljen a belső céges standaroknak.