Mystery Visit Kft. - Próbavásárlás, próbavásárlói kutatások
Elérhetőségeink:

1142 Budapest, Erzsébet királyné
útja 112.

Tel: +36 1 422-1634
Fax: +36 1 422-1633

4027 Debrecen, Füredi út 18.
Tel: +36 52 783 950
Fax: +36 52 781 391

info@mysteryvisit.hu

Hatékonyság – próbavásárlások eredményei számokban

A fogyasztói magatartást vizsgáló kutatások eredménye szerint a vásárlási döntések legalább 75 százaléka a vásárlás helyszínén befolyásolható, ezért alapvető jelentőségű, hogy az értékesítés helyén milyen impulzusok érik a vevőt, a vásárlási környezet, valamint az ott dolgozók milyen hatást gyakorolnak a rá. A próbavásárlás az a módszer, amely segítséget nyújt abban, hogy a vásárlások fent említett 75 százalékában mind a vevő, mind a gyártó / értékesítő szempontjából optimális döntés szülessen, melyet alátámaszt legfrissebb kutatásaink alapján készített összesítő tanulmányunk.

Amerikai kutatások eredményei szerint az elégedetlen ügyfelek 96 százaléka nem ad visszajelzést negatív tapasztalatáról, azonban környezetében legalább 5 személynek beszámol erről. Az esetek kétharmadában az ügyfél a munkatársak közömbös hozzáállása miatt pártol el az adott vállalattól, ily módon egy átlagos cég évente elveszíti vásárlóinak 20-30 százalékát.

A jelenlegi gazdasági helyzetben még inkább felértékelődni látszik mindennek a fontossága Magyarországon is, ahogy azt több, az elmúlt negyedévben készült kutatás eredménye is bizonyítja. Az eladáshelyi kommunikáció, a kiszolgáló személyzet értékesítést támogató tevékenysége, egyre meghatározóbb az “üzenet” átadásában, a promóciók eredményességében. Ilyen módon a hatékonyság objektív elemzése rendkívül fontos, melyre a legmegfelelőbb eszköz a próbavásárlásos piackutatás.

 

Promóciók üzenetének átadása

A próbavásárlás több szempontú “ellenőrzésre” alkalmas módszertan. Egyrészt képes mérni, hogy az értékesítő személyzet (legyen az bolti eladó, egy söröző csaposa vagy épp egy patikai expediáló) átadja-e, és milyen pontossággal alkalmazza tevékenysége közben az aktuális promóciós üzenetet. Tapasztalataink alapján például:

  • egy gyártó területi megbízottjai által felkeresett értékesítők akár 10 – 15 százalékkal nagyobb arányban preferálják az adott cég termékét, mint akiket nem kerestek fel. Egy-egy látogatás alkalmával ugyanis olyan megkülönböztető tulajdonságok ismertetésére kerül sor, mely alapján az eladó magabiztosabban ajánlhatja adott problémával érkező vevőnek a bemutatott terméket.
  • egy áruházlánc hűségkártyájának ajánlása egy éves időszak alatt akár 60 százalékkal is emelkedhet a rendszeres ellenőrzés hatására:

Hatékonyság számokban

A bevételben is mérhető hatékonyság

Amennyiben egy ellenőrzés javítandó problémái megfelelő keretek között kommunikálásra kerülnek a tesztelt alkalmazottak körében, bevételben közvetlenül mérhető eredmények érhetőek el. A próbavásárlásos kutatások objektív mutatószámokkal képesek mérni az eladók értékesítés-orientáltságát (ajánlati arányok, keresztértékesítés). Adott időszak árbevétel változását összevetve a kutatási eredmények változásával és a vizsgált időszakban egyéb értékesítést befolyásoló tényezőivel, megbízóink pontos információkat kaphatnak aktuális marketingkampányuk hatékonyságáról. Tapasztalataink alapján például:

  • a rendszeresen ellenőrzött és az eredmények alapján trenírozott eladók keresztértékesítés alapján mért értékesítés-orientáltsága 20 százalékkal is emelkedhet,
  • egy bevásárlóközpont üzleteinek próbavásárlások által ellenőrzött összteljesítménye (árukihelyezés, kiszolgálás, személyzet stb.) egy év alatt közel 10 százalékos javulást mutat:

Teljesítménynövekedés

Összefoglalva tehát a próbavásárlás segítségével értékelhető a cégen, illetve alkalmazottai értékesítési készségén keresztül értelmezett hatékonyság, mind a vásárlók szubjektivitása, mind a módszertan rugalmassága által biztosított objektivitás révén. A próbavásárlás módszertanán belül szerteágazó lehetőségek állnak rendelkezésre, melyek közül minden megbízónk kiválaszthatja a maga számára legmegfelelőbbet.

Alkalmazott módszereinkről, szolgáltatásainkról további információk állnak rendelkezésre honlapunkon, a módszerek menüpontra kattintva.