Mystery Visit Kft. - Próbavásárlás, próbavásárlói kutatások
Elérhetőségeink:

4027 Debrecen, Füredi út 18.

1142 Budapest, Erzsébet királyné
útja 112.

Tel: +36 1 422-1634
Fax: +36 1 422-1633

info@mysteryvisit.hu

Fogyasztói lojalitás növelése próbavásárlás által – nemzetközi Mystery shopping tapasztalatok az MSPA konferenciáján

A gazdasági válság hatására felértékelődik a próbavásárlások jelentősége. Erről az Európa-szerte megfigyelhető trendről és annak magyarországi hatásairól számolt be a próbavásárló cégeket tömörítő MSPA (Mystery Shopping Providers Association) isztambuli konferenciájának egyetlen magyar résztvevője, a Mystery Visit ügyvezetője. A recesszió hatására kiéleződő versenyben kulcsfontosságú feladat a már meglévő fogyasztók megtartása, lojalitásának növelése, ezért az ügyfél-kiszolgálási és értékesítési tevékenységek minőségének monitorozására egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek.

Ezen folyamatok mérésére szolgál a próbavásárlás, ami az egyedüli eszköz a cégek számára, melynek segítségével objektív képet kaphatnak a frontvonalban dolgozó alkalmazottak munkájáról, az értékesítési és ügyfélszolgálati tevékenységek színvonaláról, valamint az értékesítési pontok felszereltségéről, állapotáról.

A minőségbiztosítási előírások miatt a legtöbb multinacionális vállalatnál ma már Európa legtöbb országában kötelező próbavásárlással mérni a vevőkezelés minőségét. Ez a trend volt az egyik fő témája a május 26-28. között Isztambulban megrendezett MSPA-konferenciának, melyen 40 országból érkezett 170 résztvevő osztotta meg tapasztalatait az iparágat érintő aktualitásokról, fejlődési irányvonalakról, és a mystery shopping kutatások alkalmazásának optimalizálási lehetőségeiről.

A tapasztalatok alapján elmondható, hogy Magyarországon is egyre inkább a külföldi trendek érvényesülnek. “A válság Európában még javában érezteti a hatását, ugyanakkor a vállalatok egyre inkább beruházásként, mintsem költségtényezőként tekintenek a próbavásárlásokra. A próbavásárlások eredményei alapján meghozott döntések meghatározóak lehetnek mind a vállalat, mind pedig a tesztelt munkatársak számára, ezért más országokhoz hasonlóan itthon is fontos volna, hogy a cégek kizárólag megbízható ügynökségekkel végezzenek ilyen kutatásokat.” – mondta el Malonyai Katalin, a konferencia magyar résztvevője, a szintén MSPA-tag Mystery Visit Kft. ügyvezetője.

“Ahogy Európa-szerte mindenfelé, itthon is egyre nagyobb igény mutatkozik a megbízók részéről arra, hogy a próbavásárló cégek stratégiai tanácsadással támogassák a kutatási eredmények implementálását a gyakorlatba. Ennek az elvárásnak megfelelve, az MSPA nemzetközi etikai és minőségi kódexét betartva biztosít próbavásárlásos kutatásokat és azok eredményeire építve tanácsadói szolgáltatásokat a Mystery Visit Kft.”

Az MSPA-ról:

Az MSPA (Mystery Shopping Providers Association) a világon a legnagyobb próbavásárlással foglalkozó cégeket tömörítő szervezet, mely az etikus üzleti magatartás valamint a minőség és szakszerűség biztosítását tűzte ki céljául. Világszerte több mint 350 tagja van, javarészt piackutató és tréning cégek. A szervezet célja a törvényi szabályok mellett a szolgáltatási színvonal növelése, a próbavásárlás, mint módszertan fejlesztése, valamint népszerűsítése az üzleti szférában és a társadalomban.