Mystery Visit Kft. - Próbavásárlás, próbavásárlói kutatások
Elérhetőségeink:

1142 Budapest, Erzsébet királyné
útja 112.

Tel: +36 1 422-1634
Fax: +36 1 422-1633

4027 Debrecen, Füredi út 18.
Tel: +36 52 783 950
Fax: +36 52 781 391

info@mysteryvisit.hu

Benchmarking és etikusság

Egy sikeres üzlet fenntartásához elengedhetetlen a versenytársak árazási, értékesítési stratégiájának ismerete. De hogyan szerezhető meg ez az információ etikusan?

A próbavásárlások nemcsak a saját üzletek, munkatársak teljesítményének feltérképezésében segítenek, hanem ugyanezen metódus mentén a versenytársakról is rendkívül sok információt szerezhetünk. Ha szeretnénk megtudni, hogy a konkurenciánál hogyan értékesítenek, hogyan kezelik a vevőket, miben jobbak, mint mi és mi mindent tanulhatunk tőlük, akkor a mystery shopping kiváló eszköz számunkra. A kutatások eredményeképpen meghatározhatjuk a cégünk az erős és gyenge pontjait, fejlesztési irányvonalakat jelölhetünk ki.

De meddig etikus a versenytársakat tesztelni? Mennyi időt vehetünk el a konkurencia értékesítőitől?

Az MSPA (Mystery Shopping Providers Association) etikai kódexe szigorúan szabályozza a versenytársak ellenőrzésének lehetőségeit. Amennyiben az üzletben tényleges vásárlás nem történik, akkor a személyzet nem tartható fent tovább az indokoltnál tovább, vagyis úgy kell életszerű, reális helyzeteket teremteni, hogy az üzletmenetben ne okozzanak fennakadást a próbavásárlások. Szintén ezen okok miatt próbavásárlások számára is figyelni kell, nem lehet egy-egy üzletet túl gyakran tesztelni. Az eladók személyiségi jogait is tiszteletben kell tartani, nem szabad őket beazonosítani, emiatt video- vagy hangfelvétel sem készíthető.